2024Artikel/Aufsatz in ZeitschriftClosed access
Janelt, Tobias; Altmann, Tobias; Spreng, R. Nathan; Roth, Marcus:
Analyzing the Factor Structure of the Toronto Empathy Questionnaire : Dimensionality, Reliability, Validity, Measurement Invariance and One-Year Stability of the German Version
In: Journal of Personality Assessment, Jg. 106 (2024), Heft 2, S. 230 - 241
2023Artikel/Aufsatz in ZeitschriftOA Gold
Roth, Marcus; Gubler, Danièle A.; Janelt, Tobias; Kolioutsis, Banous; Troche, Stefan J.:
On the feeling of being different-an interview study with people who define themselves as highly sensitive
In: PLoS ONE, Jg. 18 (2023), Heft 3, Artikel e0283311
2023Artikel/Aufsatz in ZeitschriftOA Gold
Altmann, Tobias; Roth, Marcus:
Testing the social mindfulness paradigm : Longitudinal evidence of its unidimensionality, reliability, validity, and replicability in a sample of health care providers
In: PLoS ONE, Jg. 18 (2023), Heft 2 February, Artikel e0281738
2023Artikel/Aufsatz in ZeitschriftClosed access
Michels, Moritz; Roth, Marcus:
Searching for successful psychopathy : A typological approach
In: Current Psychology, Jg. 42 (2023), Heft 7, S. 5964 - 5976
2023Artikel/Aufsatz in ZeitschriftClosed access
Altmann, Tobias; Roth, Marcus:
Is social mindfulness perceptible and effective? Its associations with personality as judged by others and its impact on patients' satisfaction with their care teams
In: Personality and Individual Differences, Band 201 (2023), Artikel 111920
2022Artikel/Aufsatz in ZeitschriftOA Hybrid
Deckers, Marius; Altmann, Tobias; Roth, Marcus:
The influence of individual personality traits and team characteristics on training transfer : A longitudinal study
In: International Journal of Training and Development, Jg. 26 (2022), Heft 1, S. 69 - 101
2022Buchaufsatz/Kapitel in SammelwerkClosed access
Civitillo, Sauro; Jugert, Philipp:
‚Sie kümmern sich nicht und haben es eh verdient‘ : Mythen über den Zusammenhang von Armut und Bildung
In: Mythen, Fehlvorstellungen, Fehlkonzepte und Irrtümer in Schule und Unterricht / Steins, Gisela; Spinath, Birgit; Dutke, Stephan; Roth, Marcus; Limbourg, Maria (Hrsg.). - Wiesbaden: Springer Fachmedien, 2022 - (Psychologie in Bildung und Erziehung: Vom Wissen zum Handeln (PBE)) (Springer eBook Collection), S. 181 - 196
2022BuchClosed access
Steins, Gisela; Spinath, Birgit; Dutke, Stephan; Roth, Marcus; Limbourg, Maria (Hrsg.):
Mythen, Fehlvorstellungen, Fehlkonzepte und Irrtümer in Schule und Unterricht
Wiesbaden: Springer Fachmedien, 2022
(Psychologie in Bildung und Erziehung: Vom Wissen zum Handeln)
2022Buchaufsatz/Kapitel in SammelwerkClosed access
Steins, Gisela:
Konflikte unter Schüler/-innen : Was sieht die Lehrkraft? Was kann sie tun?
In: Mythen, Fehlvorstellungen, Fehlkonzepte und Irrtümer in Schule und Unterricht / Steins, Gisela; Spinath, Birgit; Dutke, Stephan; Roth, Marcus; Limbourg, Maria (Hrsg.). - Wiesbaden: Springer Fachmedien, 2022 - (Psychologie in Bildung und Erziehung: Vom Wissen zum Handeln) (Springer eBook Collection), S. 197 - 214
2022Artikel/Aufsatz in ZeitschriftClosed access
Nebi, Emine; Altmann, Tobias; Roth, Marcus:
The influence of emotional salience on gaze behavior in low and high trait empathy : An exploratory eye-tracking study
In: The Journal of Social Psychology, Jg. 162 (2022), Heft 1, S. 109 - 127