2022DissertationOA Platin
Buse, Evrim:
Exploring the impact of experiential learning on foreign language learners’ critical cultural awareness : a mixed methods case study
Duisburg, Essen, 2022
2021Buchaufsatz/Kapitel in Sammelwerk
Rüschoff, Bernd:
The ongoing role of the CEFR in our plurilingual landscape
In: The Routledge Handbook of Plurilingual Language Education / Piccardo, Enrica; Germain-Rutherford, Aline; Lawrence, Geoff (Hrsg.). - London: Taylor & Francis, 2021 - (Routledge handbooks in applied linguistics), S. 484 - 501
2020DissertationOA Platin
Gran, Sana:
Using NLP (Neuro-Linguistic Programming) methods in teaching and learning : case studies on the potential and impact of NLP methods on learning and learners
Duisburg, Essen, 2020
2020DissertationOA Platin
Miera-Yacoub, Anne-Kathrin:
Englischunterricht mit digitalen Lehr- und Lernmitteln : wie könnte eine Alternative zum vorwiegend analogen Lehrwerk aussehen?
Duisburg, Essen, 2020
2018Dissertation
Alfes, Luisa:
Multimodale Jugendromane im Englischunterricht : die Entwicklung prototypischer Konzepte
Trier: wvt, Wissenschaftlicher Verlag Trier, 2018
(Studien zur Fremdsprachendidaktik und Spracherwerbsforschung ; 11)
2018Buchaufsatz/Kapitel in Sammelwerk
Rüschoff, Bernd; Sudhoff, Julian:
Teaching Aids and Materials
In: The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching - New York: Wiley, 2018
2016Dissertation
Rumlich, Dominik:
Evaluating bilingual education in Germany : CLIL students' general English proficiency, EFL-self-concept and interest
Peter Lang Edition: Frankfurt am Main, 2016
(Mehrsprachigkeit in Schule und Unterricht ; 15)
2016Buchaufsatz/Kapitel in Sammelwerk
Rüschoff, Bernd:
Digital Tools, Language Learning and Language Interaction : An Introductory Assessment
In: Technology Implementation in Second Language Teaching and Translation Studies : New Tools, New Approaches / Carrió-Pastor, María Luisa (Hrsg.). - Singapore: Springer, 2016 - (New Frontiers in Translation Studies), S. 33 - 47
2015Buchaufsatz/Kapitel in Sammelwerk
Heim, Katja:
Bilingualer Unterricht in der Grundschule
In: CLIL Revisited : eine kritische Analyse zum gegenwärtigen Stand des bilingualen Sachfachunterrichts / Rüschoff, Bernd; Sudhoff, Julian; Wolff, Dieter (Hrsg.). - Frankfurt am Main: Lang, 2015 - (Forum angewandte Linguistik ; 54), S. 43 - 64
2015Buchaufsatz/Kapitel in Sammelwerk
Rumlich, Dominik:
Zur affektiv-motivationalen Entwicklung von Lernenden im bilingualen Sachfachunterricht
In: CLIL Revisited : eine kritische Analyse des gegenwärtigen Standes des bilingualen Sachfachunterrichts / Rüschoff, Bernd; Sudhoff, Julian; Wolff, Dieter (Hrsg.). - Frankfurt am Main: Lang, 2015 - (Forum angewandte Linguistik ; 54), S. 309 - 330