2023Artikel/Aufsatz in ZeitschriftClosed access
Eichler, Andreas; Erens, Ralf; Törner, Günter:
Measuring changes in mathematics teachers' belief systems
In: International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, Jg. 54 (2023), Heft 8: Special issue: The growing recognition of affect in mathematics, S. 1490 - 1508
2020Vorwort / Nachwort in ZeitschriftOA Bronze
Luft, Julie A.; Hanuscin, Deborah; Hobbs, Linda; Törner, Günter:
Out-of-Field Teaching in Science : An Overlooked Problem
In: Journal of Science Teacher Education, Jg. 31 (2020), Heft 7, S. 719 - 724
2019BuchClosed access
Hobbs, Linda; Törner, Günter:
Examining the Phenomenon of “Teaching Out-of-field” : International Perspectives on Teaching as a Non-specialist
Singapore: Springer Singapore, 2019
2019Buchaufsatz/Kapitel in SammelwerkClosed access
Hobbs, Linda; Törner, Günter:
The out-of-field phenomenon : Synthesis and taking action
In: Hobbs, Linda; Törner, Günter: Examining the Phenomenon of “Teaching Out-of-field” : International Perspectives on Teaching as a Non-specialist - Singapore: Springer Singapore, 2019, S. 309 - 322
2019Buchaufsatz/Kapitel in SammelwerkClosed access
Hobbs, Linda; Törner, Günter:
Teaching out-of-field as a phenomenon and research problem
In: Examining the Phenomenon of “Teaching Out-of-field” : International Perspectives on Teaching as a Non-specialist / Hobbs, Linda; Törner, Günter (Hrsg.). - Singapore: Springer, 2019, S. 3 - 20
2018Buchaufsatz/Kapitel in Sammelwerk
Klinger, Marcel; Thurm, Daniel; Itsios, Christos; Peters-Dasdemir, Joyce:
Technology-Related Beliefs and the Mathematics Classroom : Development of a Measurement Instrument for Pre-Service and In-Service Teachers
In: Views and Beliefs in Mathematics Education : The Role of Beliefs in the Classroom / Rott, Benjamin; Törner, Günter; Peters-Dasdemir, Joyce; Möller, Anne; Safrudiannur (Hrsg.). - Cham: Springer, 2018, S. 233 - 244
2017Artikel/Aufsatz in Zeitschrift
Bosse, Marc; Törner, Günter:
Zur fachbezogenen Lehrer-Identität von fachfremd unterrichtenden Mathematiklehrkräften in der Sekundarstufe I
In: Unterrichtswissenschaft : Zeitschrift für Lernforschung, Jg. 45 (2017), Heft 2, S. 156 - 174
2015Artikel/Aufsatz in Zeitschrift
Törner, Günter:
Verborgene Bedingungs- und Gelingensfaktoren bei Fortbildungsmaßnahmen in der Lehrerbildung Mathematik : subjektive Erfahrungen aus einer deutschen Perspektive
In: Journal fur Mathematik-Didaktik, Jg. 36 (2015), Heft 2, S. 195 - 232
2014Artikel/Aufsatz in ZeitschriftOA Hybrid
Dieter, Miriam; Törner, Günter:
Der Arbeitsmarkt für Mathematiker – Teil 1
In: Mitteilungen der Deutschen Mathematiker-Vereinigung, Jg. 22 (2014), Heft 3, S. 154 - 157
2014Artikel/Aufsatz in Zeitschrift
Sriraman, Bharath; Törner, Günter:
The 2010 Banff workshop on teachers as stakeholders in mathematics education research
In: Mathematics Enthusiast, Jg. 11 (2014), Heft 1, S. 1 - 6