Mathematische Begriffe in didaktischen Situationen: das Beispiel der Wahrscheinlichkeit
In: Journal für Mathematik-Didaktik : JMD, Jg. 6 (1985), Heft 2, S. 85 - 118
1985Artikel/Aufsatz in Zeitschrift
MathematikFakultät für Mathematik » Didaktik der Mathematik
Damit verbunden: 1 Publikation(en)
Titel in Deutsch:
Mathematische Begriffe in didaktischen Situationen: das Beispiel der Wahrscheinlichkeit
Autor*in:
Steinbring, HeinzUDE
- GND
- 112462404X
- LSF ID
- 5779
- Sonstiges
- der Hochschule zugeordnete*r Autor*in
Erscheinungsjahr:
1985
DuEPublico 1 ID
Sprache des Textes:
Deutsch
Abstract:
The article demonstrates the importance of an autonomous epistemology of school mathematics (in comparison with scientific mathematics). This is especially examplified with respect to the concept of probability. The understanding and the learning of mathematical concepts are closely connected with the available means of representation (of the mathematical knowledge) and the means of activity (of the pupils).