Charakteristiken idealtypischer Bilder von Nachhilfeunterricht in Dependenz schulischen Mathematikunterrichts

Dateibereich 5708

1,71 MB in 2 Dateien, zuletzt geändert am 05.04.2007

Dateiliste / Details

DateiDateien geändert amGröße
index.html05.04.2007 09:59:0419 KB
Sieber_Diss.pdf02.03.2006 00:00:001,70 MB
In order to develop and evaluate characteristics of ideal-typical patterns of private additional lessons in mathematics, I refer to investigations on mathematics school lessons of Hans Freudenthal, Hans Werner Heymann, Alan H. Schoenfeld, and Heinrich Winter. Their ideal-typical patterns are equally represented in the six fundamental dimensions ”independent work”, ”subject orientation”, ”process and problem oriented interactions”, ”structural thinking”, “discovering education processes”, and ”application orientation”. For private additional lessons, the content of the six dimensions is determined by case studies, consisting of the execution and analysis of remedial teaching, and evaluated by synopsis to the characteristics of school teaching. As an outlook I present a concept of school-organized remedial teaching.
PURL / DOI:
Lesezeichen:
Permalink | Teilen/Speichern
Dokumententyp:
Wissenschaftliche Abschlussarbeiten » Dissertation
Fakultät / Institut:
Fakultät für Mathematik
Dewey Dezimal-Klassifikation:
500 Naturwissenschaften und Mathematik » 510 Mathematik
Stichwörter:
Schoenfeld, Winter, Heymann, Freudenthal, ideal-typical conceptions, remedial teaching
Beitragende:
Prof. Dr. Törner, Günter [Betreuer(in), Doktorvater]
Dr. Fischer, Astrid [Gutachter(in), Rezensent(in)]
Sprache:
Deutsch
Kollektion / Status:
Dissertationen / Dokument veröffentlicht
Datum der Promotion:
02.03.2006
Dokument erstellt am:
02.03.2006
Dateien geändert am:
05.04.2007
Medientyp:
Text