Didaktisches Design medialer Lernangebote im Umfeld ingenieurwissenschaftlicher Laborpraktika

Dateibereich 5678

2,99 MB in 2 Dateien, zuletzt geändert am 18.10.2006

Dateiliste / Details

DateiDateien geändert amGröße
Boldt_Diss.pdf19.12.2005 00:00:002,97 MB
index.html18.10.2006 08:10:0617,3 KB
The present work discusses the applications of e-learning offers, that are targeted on enhancing engineering laboratory courses in their preparation, processing and postprocessing phases. In the context of higher education at university level, different approaches on designing a didactical framework are presented. As a result a teaching and learning model is proposed, where real laboratory parts and virtual trainings are combined to hybrid learning arrangements.
PURL / DOI:
Lesezeichen:
Permalink | Teilen/Speichern
Dokumententyp:
Wissenschaftliche Abschlussarbeiten » Dissertation
Fakultät / Institut:
Fakultät für Bildungswissenschaften » Institut für Pädagogik
Dewey Dezimal-Klassifikation:
300 Sozialwissenschaften » 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Stichwörter:
INGMEDIA, virtual laboratory, e-learning software, hybrid earning arrangements, laboratory software, learning media, laboratory courses
Beitragende:
Prof. Dr. Kerres, Michael [Betreuer(in), Doktorvater]
Prof. Dr. Witt, Claudia de [Gutachter(in), Rezensent(in)]
Sprache:
Deutsch
Kollektion / Status:
Dissertationen / Dokument veröffentlicht
Datum der Promotion:
19.12.2005
Dokument erstellt am:
19.12.2005
Dateien geändert am:
18.10.2006
Medientyp:
Text