Das Dilemma der deutschen Schulgrammatik

Dateibereich 5469

1,29 MB in 2 Dateien, zuletzt geändert am 12.04.2007

Dateiliste / Details

DateiDateien geändert amGröße
index.html12.04.2007 12:08:0011,7 KB
nilssondiss.pdf24.04.2003 00:00:001,28 MB
Throughout nineteen chapters the problems of teaching grammar are discussed. Only recently the argument whether grammar is useful or not has been newly engaged. Just like an encyclopaedia the major factors in this argument are presented here. This Work includes an extensive collection of source material and bibliographic notes. The different position of the discussion are critically analysed and the demands and requirements for teaching grammar are clearified.
PURL / DOI:
Lesezeichen:
Permalink | Teilen/Speichern
Dokumententyp:
Wissenschaftliche Abschlussarbeiten » Dissertation
Fakultät / Institut:
Fakultät für Geisteswissenschaften » Germanistik » Literaturwissenschaft und Literaturdidaktik
Dewey Dezimal-Klassifikation:
800 Literatur » 830 Deutsche Literatur, Literatur in verwandten Sprachen
Stichwörter:
grammar, language acquisition, didactics, teaching, orthography, linguistics, technical jargon
Beitragende:
Prof. apl. Dr. Biehl, Jürgen [Betreuer(in), Doktorvater]
Prof. Dr. Jäger, Siegfried [Gutachter(in), Rezensent(in)]
Sprache:
Deutsch
Kollektion / Status:
Dissertationen / Dokument veröffentlicht
Datum der Promotion:
24.04.2003
Dokument erstellt am:
24.04.2003
Dateien geändert am:
12.04.2007
Medientyp:
Text