Revenue Management for Strategic Alliances with Applications to the Airline Industry

Dateibereich 29411

4,85 MB in einer Datei, zuletzt geändert am 24.01.2012

Dateiliste / Details

DateiDateien geändert amGröße
GrafM_Diss.pdf24.01.2012 10:28:554,85 MB

Die Dissertation erscheint parallel im Verlag Dr. Hut, M√ľnchen


An airline has to decide whether to accept an incoming customer request for a seat in an airplane or to reject it in hope that another customer will request the seat later at a higher price. Within strategic alliances of airline partners this decision problem grows more complex. The presented work develops an option-based capacity control method, which dynamically decides on the acceptance or the rejection of customer requests to maximize the combined revenue of the alliance partners.
Lesezeichen:
Permalink | Teilen/Speichern
Dokumententyp:
Wissenschaftliche Abschlussarbeiten » Dissertation
Fakultät / Institut:
Mercator School of Management - Fakultät für Betriebswirtschaftslehre
Dewey Dezimal-Klassifikation:
300 Sozialwissenschaften » 330 Wirtschaft
Beitragende:
Prof. Dr. rer. oec. Chamoni, Peter [Gutachter(in), Rezensent(in)]
Prof. Dr. Kimms, Alf [Betreuer(in), Doktorvater]
Sprache:
Englisch
Kollektion / Status:
Dissertationen / Dokument veröffentlicht
Datum der Promotion:
02.02.2011
Promotionsantrag am:
30.09.2010
Dateien geändert am:
24.01.2012
Medientyp:
Text