La relation entre modélisations mathématiques et situations d'expérience pour le savoir probabiliste
Une conception épistémologique pour l'analyse des processus d'enseignement
Prof. Dr. Steinbring, Heinz
Dateibereich 21403
12,39 MB in einer Datei, zuletzt geändert am 11.12.2012
Datei | Dateien geändert am | Größe |
---|---|---|
La_relation_entre_modelisations.pdf | 22.01.2009 11:41:32 | 12,39 MB |
In teaching/learning processes, mathematical knowledge and its meaning cannot be adequately characterized as an a priori fixed and rigid structure. Understanding and personal meaning of knowledge is generated in recursive social interaction in mathematics teaching. A method for analyzing mathematics teaching is developed which tries to take into account the fact that the establishment of meaning depends on teacher-student interaction; conceptual patterns of the development of mathematical knowledge with its different levels of meaning are vizualized by means of specifically constructed graphical diagrams.
Lesezeichen:
Dokumententyp:
Wissenschaftliche Texte » Artikel, Aufsatz
Fakultät / Institut:
Fakultät für Mathematik » Didaktik der Mathematik
Dewey Dezimal-Klassifikation:
500 Naturwissenschaften und Mathematik » 510 Mathematik » 519 Wahrscheinlichkeitstheorien, mathematische Statistik
300 Sozialwissenschaften » 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen » 373 Sekundarstufe
300 Sozialwissenschaften » 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen » 373 Sekundarstufe
Sprache:
Französisch
Kollektion / Status:
E-Publikationen / Dokument veröffentlicht
Dateien geändert am:
11.12.2012
Medientyp:
Text
Quelle:
In: Annales de didactique et de sciences cognitives, 2 (1989)
S. 191-215