The theoretical nature of probability in the classroom

Prof. Dr. Steinbring, Heinz

Dateibereich 21394

6,33 MB in einer Datei, zuletzt geändert am 11.12.2012

Dateiliste / Details

DateiDateien geändert amGröße
The_theoretical_nature_of_probability_in_the_classroom.pdf20.01.2009 13:57:256,33 MB
This chapter presents an epistemological analysis of the nature of stochastical knowledge. In particular, the mutual relationship between the elementary concept of probability (in its empirical form of relative frequency and in its theoretical form of Laplace's approach) and the basic idea of chance is demonstrated. An important consequence for teaching elementary probability is that there cannot be a logical and deductive course for introducing the basic concepts and then constructing the theory upon them; developing stochastic knowledge in the classroom has to take into account a holistic and systematic perspective. The concept of task system is elaborated as an appropriate curricular means for treating the theoretical nature of stochastic knowledge in the classroom.
Lesezeichen:
Permalink | Teilen/Speichern
Dokumententyp:
Wissenschaftliche Texte » Artikel, Aufsatz
Fakultät / Institut:
Fakultät für Mathematik » Didaktik der Mathematik
Dewey Dezimal-Klassifikation:
500 Naturwissenschaften und Mathematik » 510 Mathematik » 519 Wahrscheinlichkeitstheorien, mathematische Statistik
300 Sozialwissenschaften » 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen » 373 Sekundarstufe
Sprache:
Englisch
Kollektion / Status:
E-Publikationen / Dokument veröffentlicht
Dateien geändert am:
11.12.2012
Medientyp:
Text
Quelle:
In: Kapadia, Ramesh u.a. (Hrsg.): Chance encounters: probability in education, Dordrecht (u.a.) 1991 S. 135-167