Mathematics in teaching processes
The disparity between teacher and student knowledge
Prof. Dr. Steinbring, Heinz
Dateibereich 21381
1,81 MB in einer Datei, zuletzt geändert am 11.12.2012
Datei | Dateien geändert am | Größe |
---|---|---|
Mathematics_in_teaching_processes.pdf | 20.01.2009 14:58:11 | 1,81 MB |
When analyzing episodes of mathematics instruction from an epistemological perspective, it is seen that the disparity between teacher and student knowledge is not simply due to their knowing more or their knowing less. The independent and frequently incompatible levels of understanding knowledge which are peculiar to teachers and to students show how essential it is to make allowance for conceptual as opposed to material aspects, and how the conditions of classroom processes nevertheless always tend to regress to a form of mathematical knowledge strongly determined by subject matter and method.
Lesezeichen:
Dokumententyp:
Wissenschaftliche Texte » Artikel, Aufsatz
Fakultät / Institut:
Fakultät für Mathematik » Didaktik der Mathematik
Dewey Dezimal-Klassifikation:
500 Naturwissenschaften und Mathematik » 510 Mathematik » 510 Mathematik
300 Sozialwissenschaften » 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen » 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
300 Sozialwissenschaften » 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen » 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Sprache:
Englisch
Kollektion / Status:
E-Publikationen / Dokument veröffentlicht
Dateien geändert am:
11.12.2012
Medientyp:
Text
Quelle:
In: Recherches en didactique des mathématiques, 11 (1991), no 1
S. 65-107